Skuggvarelser

Mardröms natt. Hallucinationer frambringade av en allt för närgången katt. Jag kunde ha svurit på att den kurrande varelsen vad huvudkudden var en skepnad. En sådan där skepnad som skulle passa in i ett hemsökt hus.
Jag är experten på synvillor, inte undra på att jag fortfarande är mörkrädd. Det gömmer sig ju konstiga saker i mörkret. Stort, svart och klibbigt det är vad det är.
Drömmar ska stanna i sömnen och inte följa med in i vakenheten, det är då de skräms mest. Hallucinationer om nätterna har en förmåga att störa nattsömnen. Sov inte mycket. Det gjorde nog inte Mathias heller, han är min räddare i nöden från skuggor vid sängkanten. Kastade mig instinktivt på honom, det skulle kunna ha stört hans sömn. Möttes av ett mummel som gjorde mig uppmärksam på katten som plötsligt blev fastligt lik den mystiska skuggvarelsen. Känns som om Mathias har en inövad repertoar för att lugna en hysterisk flicka om natten.
Trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0