Bröllops fest

I går så var vi på MarryAnns och stefans bröllops fest. Bruden var väldigt vacker och festen var väldigt trevligt!
(Fler bilder kommer)

London-Ibiza-London

Flyget till London lyfte från Sverige Klockan fem på eftermiddagen. På terminalen så intogs öl och i mitt fall även en lugnande tablett för att lugna mina flyg nerver. Jag, Berit och Mathias blev in vallade i flygplanet. (Det är omöjligt att inte känna sig som ett vallat får på en flygplats med alla skyltar, streckade linjer på golvet, av spärrningar och lugna flygvärdinnor som visar med hela handen.)

Efter ca två timmar av en lugn flygning så landade vi i London där vi letade oss hem till Ida. Hon delar lägenhet med fyra andra tjejer och de bor mer än centralt. Dessutom bara ett stenkast till den klubb där Ida jobbar och alltså väldigt nära öl. Vi gick dit och åt och drack lite.

Dagen efter så var Ida tvungen att jobba och medan hon gjort det så gick vi andra ner på stan och lotsade oss förbi se värdighet efter se värdighet.

Mathias och Berit framför jätte klockan.  Mathias och berit framför jätte klockan.

På tisdags kvällen så gick flyget till Ibiza. Jag knaprade nya tabletter och blev återigen invallad på ett flyg.

På onsdagen klockan ett så landade vi och straxt där efter så blev vi upphämtade av Idas chef. Han körde inlåt mot ön och upp i bergen. Väl vid huset så fick vi en lite rundvandring och blev tilldelade rum. Mathias och jag fick ett rum med egen ingång, stor dubbelsäng och eget badrum. Nöjda så kröp vi ner i sängen.

Vi vaknade upp till fint väder och spenderade dagen vid huset och i dess pol.

Polpojken Mathias.

På torsdagen så åkte vi ner till hamnen och äntrade en stor motorbåt. Väldigt härlig dag på havet. Va ankrade utanför en badstrand. Jag lyckades så klart bränna mig *mutter mutter*. Illröd var jag, mycket vackert.

Ida och Mathias åkte vattenskidor och svalde saltvatten och spydde på elaka maneter.

Mathias åker vattenskidor

På fredagen så tog vi oss ner till Ibiza stad och spenderade resten av dagen vid huset och polen.

På lördagen så åkte vi till en strand, men det var för varmt för att man skulle orka ligga i solen. Dessutom så är stranden sandig. Vi åkte tillbaka till huset och la oss vid polen och sov. På eftermidagen så test körde vi fyrhjulingarna som stod vid huset. Mathias var väldigt road. Vill ha stod det i ögonen på honom.

Mathias på sin nyfunna leksak.

På söndagen så åkte vi till ännu en strand följt av samma sak som dagen innan.

Jag och jätte mördar suckulenten

På måndags natten så gick vårat flyg tillbaka till London. Under dagen så tog vi det bara lugnt. Vädret var inte toppen och det var sov stämning.

På tisdagen så vaknade vi i London, ännu en dag med se värdigheter och jakt på biljetter till "Mamma Mia". De var dock slut. En ny jakt inleddes på biljetter till "We Will Rock You" Queen musikalen. Musikalen var super bra. Jag grät så klart. Helt sanslöst bra!

På onsdagen så återstod bara flygresan hem igen, denna gång utan lugnande tabletter. Efter fyra flygningar så var jag tvungen att komma över min flygrädsla om så bara tillfälligt.

Uppdatering

Under de senaste veckorna så har jag spenderat mesta delen av min tid ute i Läppe, och största delen av Läppe tiden så har jag jobbat.

Ledig tid har spenderats med näsan i Stig Larssons bok serie "män som hatar kvinnor". Väldigt bra läsning, bland det bästa jag läst och jag som i vanliga fall håller mig borta ifrån deckare.

Just nu så är jag i Nyköping och det börjar närma sig slutet av en väldigt väl spenderade semester. I morgon så åker jag tillbaka till Läppe för att göra en tre dagar lång arbetsvecka, det blir alltså en väldigt lugn start.