Söndags ångest

Jaha, och så är det ännu en overksam söndag. Jag fattar inte vad är med mig och söndagar men jag förvandlas alltid till en gagnlös soffpotatis. Film och popcorn tillsammans med en mindre bakfylla. Borde ta mig till gymmet, men lilla lata jag kommer inte att ta mig dit om inte någon släpar dit mig. Denna någon skulle kunna vara Marre, men något säger mig att hon också lider av söndags passivitet.

 

Dessutom så sitter jag i gårdagens party kläder, känns alltid lite skabbigt så här dagen efter. Släpade inte med mig ett klädbyte till Mathias i går, jag är för trött på att bära omkring på mitt liv i en ica påse. Ska bli så skönt när vi bor i hopp. Då så kanske jag slipper gå barfota bara för att jag glömde att ta med mig sandaler och slipper att gå till bilen i bara strumpor för att mina skor redan befinner sig i bakluckan i stället för på mina fötter.

 

Saker jag borde göra: Jag borde gå hem och betala räkningar, rita upp en mosaik bild, fortsätta skissa på uppgiften vingar, motionera, släpa omkring på bomullsvargen eller också lägga mig i soffan tillsammans med Mathias och titta på den där filmen som ligger och väntar ;) Världen kan aldrig gissa hur min söndag kommer att se ut!

Passar på att smacka upp en bild på oss, det vill säga Mathias och mig och inte minst våra dreadfula hår. VI är mycket besatta i hår, förmodligen mer än vad som är hälsosamt.

image3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0