Vingar och storlommar

Skolan började igen igår. Den drog genast igång med en arbetsuppgift under temat "vingar". Det visade sig snart att det är svårt att göra något originellt med det temat. Det blir lätt änglar och någon naken brud med vingar i sann Amanda andra. Jag spenderade hela eftermiddagen med att skissa på idéer så nu så har jag några skisser att utveckla i skolan. Kan dock erkänna att jag tyckte att det var ett svårt tema. Vanligtvis så brukar jag på en vision om ett motiv/känsla ganska så snart efter att jag hört uppgiften. Men denna gång så fick jag vända ut och in på mig själv.

Jag gick hem till min mor i går och vi två diskuterade igenom uppgiften och brain stormade, vi måste ha kommit på alla sorters vingar det finns. Man kan ha en vinge på bilen, flygplan har vingar, flygmyror har vingar och bindor har vingar.

Men nu så har jag ju som sagt lite idéer att utveckla. Jag ska ladda upp det slutliga resultatet när det är klart.

 

Jag har även suttit och googlat lomfåglar då jag har en beställning på en mosaik med temat storlom. Jag har inte riktigt landat i hur jag ska lägga upp bilden så jag sitter för tillfället och läser på om lommar. De är tydligen par bildande och lägger vanligtvis två ägg och har fötterna placerade långt bak på kroppen. Det känns som om det är förtidigt på morgon för att kunna ta in mer info om lommar än det.


image3
 

Skolan börjar klockan nio i dag, vi ska på något informations möte i aulan. Sedan så skulle jag tydligen köpa dill åt min mot också. I kväll så kommer miss Lee till Nyköping, inte för att jag vet vem det är men alla andra vet tydligen det. Ska i alla fall ta mig ner till borggården och ta mig en titt. Tycker mig minnas att jag lovat Marre att gå på ett friskispass också. Just nu så vill jag bara sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0