Fönsterbyte

Det hotande fönsterbytet närmar sig och har spillt in i min trappuppgång. Det bankar från någon lägenhet lite längre bort och hantverkare fyller huset med sina saker.


Snart så når de min lägenhet och jag ser inte fram mot det!


Man ska tydligen plocka undan i lägenheten innan de kommer, jag har ingen aning om hur jag ska kunna plocka undan något. Bor man på 26 kvadrat så finns det inte så mycket utrymme att plocka undan till vilket betyder att även om jag flyttar på något så kommer det fortfarande stå i vägen. Dessutom så har jag ett akvarium som garanterat kommer vara i vägen. Stackars mina fiskar kommer ju att frysa ihjäl när de ska öppna upp hela väggen för vinterkylan.

Varför var föreningen tvungen att planera in detta fönsterbyte på en sådan kall årstid? Ovanligt underligt!

De skulle tydligen smacka upp någon lapp på ytterdörren där det var dags för min lägenhet, jag har inte sätt någon lapp men alla gamla och nya fönster och stressande hantverkare som rör sig precis är utanför obehagligt nära vittnar om att det snart är min tur.

Blä för fönsterbyten på vintern!


Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-11-15 @ 15:09:30
URL: http://www.FashionWay.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0