Naturfenomenet snö och katttassar

image110

Det har snöat i natt och katten lät oss fira detta vackra naturfenomen med långa rader av hysteriskt kurr följt av lådkraffs som sedan toppades med tassar i ansiktet. Just nu så sitter jag framför datorn och känner mig upptvingad och snuvad på en sovmorgon! Katten är dock nöjd eftersom han är mätt och Mathias är nog också nöjdare eftersom katten slutat att gå på honom. Jag får trösta mig med att jag kan sitta inomhus och titta på det kalla vädret.
Pulka väder!
Ännu finns inga planer för dagen men jag funderar starkt på att tvinga ut Mathias på en promenad. Vilket jag hoppas kommer vara till hans stora lycka, han som älskar att promenera speciellt om promenaden involverar att gå på stan.


Kyla inbäddad i ett löfte om lugn.
Som om man skulle kunna sova förevigt.
Men naturen tillåter inte det, den reflekterar ljus som kittlar och tvingar på en vakenhet som man tror är självvald.
Ide.
Även då jag är vaken så slumrar jag.
Det är med en shock som jag kommer vakna med våren.
Utsövd


Just nu så skulle jag vilja praktisera ide i sängen med där härskar mysligisten Figaro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0