Pudel

Det har pratats och pratats och pratats och så har det pratats lite till i vilket jag trodde var en vecka men enligt Marres uträkningar (som förmodligen ligger närmare sanningen) så gäller det snarade tre veckor. Dessa tre veckor har fyllt med något så viktigt och filosofiskt som långa intensiva diskussioner om mitt hår.

Dessa diskussioner har så klart varit lika givande för alla inblandade parter. Mathias var en av dem som var mest intresserade och som kom med mest givande förslag och utmanande mig med nya tankesätt. En annans om aldrig tröttnade var min mor, hon utryckte stor förtjusning över att just få lystna på mina funderingar. Jag och mitt hår har även berikat Marres liv.


I dag så har pratet äntligen nått sin fysiska form. Jag har klippt mig!

Men trotts allt pratade så hade jag inte lyckats komma fram till hur jag ville ha håret. Jag var fortfarande osäker när jag satt inne hos frissan. Men efter en snabb och förvirrad utläggning om vad jag ville och inte ville så lyckades frisören skulptera fram något som jag faktiskt blev jätte nöjd med. Jag säger faktiskt för det här är första gången som jag har träffat något som förstår min vision även då den är gömd bakom en massa förvirring.


Marre som har fått namnet Marre den tåliga var med för att hålla handen, inte för att hon höll så mycket hand, nej hon försvann för att boka en egen frisör tid och kom tillbaka efter en timme med en helt ny frilla.


Stefan döpte raskt om oss till systrarna fluff. Våra egon är välmatade och våra hår uppburrade. Vi är jätte söta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0