Schyssta lökar!

Måste bara föreviga min tull historia för nu när jag är så berest så att har jag en sådan!
Jag som är flicka och allt älskar att shoppa blev förfärad när jag insåg att vi inte skulle ha tid för något sådant på söndagseftermiddagen då vi snart skulle åka hem igen. Men tji fick tidsbristen när jag plötsligt får ett stort behöv av två lökar. Sådanna stora amaryllis lökar som julmarkanden hade att erbjuda. Någont senare så spatserade jag nöjt vidare med två lökar i en påse.
Nöjd och glad så lyckades jag knöla ner mina stora fina lökar i mitt handbagage. Väl på flygplatsen så placerades min väska på ett rullband för att röntgas var på säkerhetsvaken tittar på mig med fundersamma ögon. "Two onions?" säger han något misstänksam. "It´s flowers" utbrister jag samtidigt som han skrattar åt mig. Varför gör alla så? Vad jag än gör så är det någon som skattar åt mig. Det är väll fullt naturligt att ha två lökar i handbagaget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0