Frallan Harry

Morgon blogga om glada utställningsnyheter!


Min moster Neta, som alltid i total motsatts till resten av familjen varit en kattmänniska framför att vara en hundmänniska, överraskade oss alla när hon meddelade att hon gick i seriösa bulldog tankar. Franskbulldog för att vara exakt. Efter många tankar och månader av planering så var plötsligt lilla Harry här!

Den franska frallan gör sig förvånansvärt bra bland alla pudlar som tidigare invaderat familjen. Det är tydligen en tuff liten jycke.

Neta har hela tiden talat om att hon ska ställa ut Harry och han har tränats inför detta på alla möjliga sätt. (Även om det första som min pudel Fanny gjorde var att lära honom att skälla).
Men nu i helgen så var det dags för Harrys och Netas första utställning. Och i morse så berättade min mor för mig att de vann och fick en röd, rosa och vit rosett. 


Vad kul och grattis till er båda!

Lilla Harry (sommaren 2007) Så konstigt kan frallor ligga med benen. Helt underbart söt!
image47 

 och så här kan det se ut när man försöker ta kort på en liten fralla och det finns stora vita pudlar i närheten. Fanny undrar helt klart varför denna lilla varelse var SÅ speciell! Något som Mathias dock förstod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0