Läppe helgen

 Jag visar hur man inte ska vara klädd när man fiskar!

Fasiken vilken bra helg! Mycket bra sällskap med mycket mat och öl.

Jeje hade som sagt bjudit ut lite väl valda personer till Läppe på kräftskiva. Jag åkte ut tillsammans med Mathias och Micke. Vi anlände dock för sent för att vara med och lägga ut kräftburarna.

Jeje hade demonstrerat för förstagångsfiskarna hur man ska göra men det hela har slutat med att hon glad i hågen hade visat hur man inte ska göra. Vi lyckades bli av med två burar.

Även då vi tre missade iläggningen så dissade de båda herrarna upptagningen då detta skedde på morgonen efter ett massa ölande.

Det slutade med att Jeje och jag gav oss iväg själva. Jag som inte packat med kläder för sådana aktiviteter blev dyngsur då jag skjutsades runt i kjol. Extremt kallt när man blir överöst med kalt Hjälmar vatten.

Vi fick inte störande mycket kräftor. De flesta var väldigt små så många släpptes tillbaka igen (min favorit syssla vid kräftfiske).


 Jeje när hon blrivit övergiven av en frusen Amanda. Jeje kan hon!

Efter en tripp till Vingåker som slutade i Katrineholm (följt av en tupplur) så bjöds det på nykokta kräftor och en massa annan god mat som Jeje och hennes sällskap hade lagat. Mathias jag och Micke gled helt enkelt bara in. Fint folk kommer sent eller hur var det nu?


 Herrarna och fångsten

Nu så blev det så som jag hade befarat. Jag klarade inte av att äta kräftorna och det är tur att jag befann mig i Vingåker när kräftorna kockades. Annars så hade jag garanterat utfört den där räddningsaktionen. Åt sallad i stället. Den hade i alla fall inte försökt nypa mig tidigare på dagen!


 

Båda kvällarna så höll festenligheterna rum i hamnstugan hos Jeje. Men båda kvällarna så fortsatte ölandet inne i mitt lilla hus. Då med en mindre skara. Det krävs identitetsbevis för särskild behörighet och en hemlig handskakning för att komma in i mitt lilla hus nattetid.

 Höstpromenad med min mor och min pudel.

Jag ville inte åka därifrån i söndags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0