Lumpor

En stor utrensning av mina garderober inleddes i går efter att jag insätt att jag inte hade något att ha på mig.
Stort misstag.
Här har jag gått och trott att jag inte har några kläder och så har jag driver med kläder. Jag öste ut innehållet av två lådor innehållande linnen och knästrumpor. Bara dessa lådor lyckades svämma över hela golvet. Stor sortering, hämningslöst. Ett tillfälle av total avsaknad av sentimentalitet. Bäst att ta vara på det tillfället.

Nu så står det två kassar med urvuxna och på andra sätt otänkbara kläder i hallen.

Men tänk på alla minnen. Den gången jag köpte kläderna. De gånger jag känt mig fin i kläderna och de gånger jag har haft skit kul i kläderna. Jag vågar inte titta i påsarna igen. Jag ska bara slänga dem annars så kommer de smyga sig tillbaka in i garderoben. In i mörkret där de fortsätter att smitta de resterande kläderna med krympsmittan.


Känns konstigt nog fortfarande som om jag inte har något att ha på mig. Skumt!

Önskar kläderna ett fortsatt bra liv hos någon annan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0