Upptrassling

All min lediga tid som vanligtvis spenderas djupt nedsjunken i soffan går numera åt till att leka apa. Jag sitter nämligen och pillar ut mina dreads.


Extremt tidskrävande och obehagligt.
Nackspärrsvarning!


Jag lyckades trassla ut 2,5 dreads i går. Det tog mig 1,5 film och två avsnitt av en komediserie samt ett avsnitt av Boston The Party + lite till.


Urk säger jag bara!


Dessutom så hårar jag något hårresande. Dels så hårar jag MASSOR när jag sitter och pillar ut allt detta dött hår som samlats under 1,5 år men jag hårar även när jag inte pillar med det.

Men till min stora lättnad så kommer jag varken behöva vara fläckvis skallig eller behöva klippa mig millimeterkort.
Det konstiga är att jag säkert skulle kunna komma undan med att spara mitt stackars före detta dreadade hår så pass långt att det skulle räcka nedanför axlarna.

Och oj vad långt mitt hår är! Jag har ju inte klippt det på jätte länge så det räcker ner till svanken på mig. Nu så måste jag ju toppa det så fort dreaden är utkammad men i alla fall.


Men lite ledsamt känns det, mina fina drellar finns inte mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0