Dansa med hägrar

Just nu så sitter jag på Borgis skolan i min mors bild sal. Inger är på möte och jag passar på att utnyttja bildsalen som en lugn ateljé. Lunga favoriter i högtalarna och jag ritar hoppande hägrar. 

Projektet vingar växer fram under pennan och just nu så ser det hoppfullt ut. Jag gillar iden och jag gillar bilden som jag har i huvet. Känns som om jag har fångat den känsla som jag vill förmedla. Frihet.

Hägern utanför skolfönstret har inspirerat mig. 
Janni och jag har en teori: Hägern kan skifta skepnad! För fågeln är aldrig där samtidigt som fiskaren som ibland står där och metar. Men hur hägern än gör så ser den fortfarande ut som en liten grå fiskar gubbe. 

Flum flum! Men mina hägrar har rätat på ryggen och kastat sig upp i luften för att dansa med mig.
Smackar upp en bild på det hela när det är klart!

Karin och jag ska förövrigt ha en gemensam födelsedags fest detta år. Inte illa va? Jag brukar aldrig ha fest och Karin brukar alltid ha fest. Jaja det blir nog bra. Med risk för att det blir mycket folk ;) Känner du oss är du säkert bjuden annars så är du bortgallrad för att vi inte gillar dig. Present tvång är det också. Ingen kommer in utan att först överlämna en gåva! Nej med vi har varit riktigt seriösa, listat upp alla vi känner och försökt få plats med så många som möjligt, och så ska vi bjuda på bål. Det ni världen... haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0