Little shop of horrors

Lördagen inleddes av en sömnlös natt följd av en trött morgon som övermannade mig vid tolvslaget och resulterade i en tupplur. Plötslig tanke: Vad detta inte är en party blogg! Hade detta varit bara för något år sedan så hade jag varit bakfull och på väg till ännu en fest.

Är dock bjuden till någon slags festlighet hemma hos Karin i dag, får se om jag lyckats släpa mig över gatan och hem till henne eller inte.

 

Jag har däremot höst fixat på balkongen. Nästan lika mysigt som att vår fixa på balkongen. Höst fixningen gick ut på en utrensning av döingar i blomlådorna och ytterligare styckning av den beryktade mördar suckulenten. Jag har med andra ord stuckit mig på den igen och känner mig lite konstig. Man kan nästa misstänka att det var med flit denna gång. För så dum är väll ingen att de gör om samma allergi chockerande dumhet två gånger samma vecka?

 

Att plantera om blommor är precis lika avslappnande som det är klyschigt meditativt. Önskar mig plötsligt ett växthus. Mitt bara mitt ska det vara och det ska vaktas av köttätande blommor. Sådana fantasifoster som föddes i en trädgård för många år sedan med syfte att skrämma små kusinen Jeje. Sådana "little shop of horrors" växter ska fylla hela växt huset och de ska älska mig bara mig!

Men om jag känner mig själv rätt så kommer hela växthuset att fyllas med rosa väldoftande blommor helt utan huggtänder. Det har alltid en förmåga att sluta så när jag ska skapa något.

 

Planer var att jag skulle blogga upp bilder på den senaste skoluppgiften, men man kan säga att jag misslyckades med fotograferingen och därmed så är dokumenteringen av det hela för tillfället omöjlig.

 

I morgon så är det söndag och planen är att jag ska ta mig till friskis då. Lova mig själv det. Ska även till skolan och hugga sten.

Tvingar söndags apatin att byta namn till lördags apati och kallar den avverkad i och med att denna dag är slut.

 

Ska nog öla i kväll i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0