Mat bloggare?

Skolkar, eller vi kan kalla det att jag tar en lite längre lunch än vanligt. Jag orkade helt enkelt inte vara kvar i skolan. Jag har sovit uselt i en vecka och jag är helt slut. Så jag är hemma just nu och lagar lite mat år mig själv, sedan så ska jag gå tillbaka till skolan.

Det är någon genomgång efter lunch som jag inte får missa.


Jag är så trött!


Potatissoppa:

Två stackars potatisar, skalade och skivade, kokas tillsammans med en styckad purjolök. Tillsätt grönsaksbuljong. Koka tills allt faller sönder, mixa sedan i hopp det ännu mera. Snabbt, enkelt, vegetariskt och gott. Sann Amanda anda. Jag hatar att laga mat!


Och mitt potatisvatten kockar över just nu!


Ska infånga min vision till projektet vingar. Utrustar mig med en stor håv och tar mig till min mors jobb för att jaga...

Temat i skolan är just nu akvarell med inriktning på träd. Akvarell är för det första vattningt, okontrollerat och alla penseldrag är dessutom definitiva.

image14
Hoppas på att akvarell ångesten yttrar sig på ett estetiskt och bildmannamässigt korrekt sätt!

Ska äta en ovanligt grön soppa nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0