Skolspöken

Hägern och jag har skapat tankar i dag.

Det är något speciellt med den där långnäbbade struts måsen. Oblyg utanför fönstret. På höga ben i vattnet, så höga att den knappt når ner. Stilla och väntandes, betraktandes sin försvinnande spegelbild som forslas bort av vattnet.  Miljoner små upprörda bubblor gömmer den för undervattens ögon som ser upp.
Ån rör på sig och jag tittar på. . 
 

Häger inspiration i skolan. Söndags slappheten flyttade sig från soffan till skolan. Sitter här och små pysslar.
Erica skulle ha huggit sten med mig men hon hade bil bekymmer. Tvingade hit Marre så nu så ska jag försöka vara social. Friskis i dag tillsammans med både Erica och Marre. Hurtiga flickor vi är!!!

Skolspöken väsnas och hjärnfjanterier hejjar på. Jag har inte vågat mig ner i kvällaren. Det är nämligen där de bor, de som går klädda i lakan!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0