Första stenveckan

I måndags så vallades klassen ut till stengården och in i första stenveckan. Planen är att alla ska ha huggit fram en stenskulptur på två veckor.

Dagen började med en genomgång av säkerheten, en genomgång som inte fick folk att känna sig tryggare. Redskap, som skulle kunna såga av en arm på ett klantigt ögonblick, presenterades för oss och alla blev framtvingade för att provsåga i den redan tilltygad sten.  

Skyddsglasögon och hörselskydd delades ut tillsammans med ett hot om att mista syn och hörsel.

Sedan så skulle alla ut på stenkyrkogården och välja sig själv en besiktigad sten. En sten som förhoppningsvis är utan någon dold spricka som spräcker hela stenen lagom till att man är klar.  

Jag hittade mig en röd granit som jag har planerat att hugga fram en eldbagge ur.


Veckan har spenderat på stengården i regn, rusk och har redan orsakat träningsvärk i ryggen och en sönder klubbad hand.
 
 Min sten första dagen, relativit ohackad.

 Min sten inte fullt så ohackad.

image186
Jag och Janni vackra som aldrig förr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0