Besök hos barnmorskan

Vi var hos barnmorskan i går och Mathias vara med. Det togs en massa prover som alla såg idealiska ut, kunde helt enkelt inte bli bättre *glad*.  

Magen mättes och måttet skrevs in på den kurva som barnmorskan för. Måtten låg på mittensträcket, fullkomligt normalt med andra ord.

Vi fick även lyssna på bebisens hjärtljud och de mättes till 136.


Det första jag gjorde när jag kom hem var att googla då det finns en skröna om att hjärtfrekvensen kan avslöja könet på bebisen. Enligt denna väldigt vetenskapliga teori så är det en pojke. Men för att citera Mathias: "tänk på att bebisen har dina gener och förmodligen är tvärtemot".  Jag förstår inte vad det är som får honom att säga så, jag är väll inte det minsta obstinat? :P 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0