Julhandel och Lucia

I dag så ska vi ner på stan och göra det första försöket till att julhandla. Kommer säkert inte alls vara mycket folk på stan! Jag får muta Mathias med många kafferaster och se till att jag dopar mig med socker så att vi båda orkar.


Det var som vanligt kattaåbäket som körde upp mig. Och trotts att katten nu ligger och sover så känns det inte allt för provocerande då jag får min morgonstund för mig själv. Ska passa på att skriva lite och försöka få lite ordning på den text som jag jobbar på.


Och så är det ju Lucia i dag. Bara det är ju en mysfaktor. Skulle dock vara mysigare om jag hade ett luciatåg att gå och titta på. Nu när man inte går i skolan längre så får man ju inte sådant serverat. Men om några år så har vi ett luciatåg på dagis att titta på.


Förövrigt så ska jag köpa en systemkamera till mig själv i julklapp. Jag känner att det är dags att gå vidare från lilla digitalus som jag nu har, även om den ska få fortsätta bo i väskan.   

Det finns tydligen en kamera som även kan filma i HD format. Magiska ord i Mathias öron. Kan vara kul att även kunna filma ungen och dess bravader. Det kommer nog att bli en välfotograferad liten typ.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0