Vitlök, sova och slipatglas

I fredags så flydde jag till Läppe tillsammans med Inger och Fanny. Mathias hade en spelning i Katrineholm och hade spenderat hela veckan i replokalen. Jag hade ingen lust att sitta själv ännu en kväll utan följde med mor och hund till landet.


Det var så skönt och jag blev så bortskämd. Helgen gick i vitlökens och stenplockandets tecken.


Jag har valt vad jag ska jobba med som projektarbete i skolan. Jag ska göra en stenmosaik föreställande Hjälmarens sjöråa. Till arbetet så ska jag använda mig av natursten och slipat glas från Hjälmaren.


 Plockar sten och glas på badstranden i Läppe.

Jag var så trött på fredagen. Låg i soffan och lyssnade på tv´n, då och då så sneglade jag upp på klockan och räknade ner minuterna till det magiska klockslaget nio. Klockan nio så blir det nämligen lagligt att lägga sig och sova.


På lördagen så busslastade jag mig själv till Nyköping och till nästa soffa. Film kväll med Mathias.


Snart så kommer det ringa på dörren och våra familjer kommer ramla in. Mathias har födelsedagsfika i dag.
Hurrar för pojken lite i förskott så här en dag före hans födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0