Iaktagelser och körkortsframsteg

I går så var det torsdag och som alla torsdagar den senaste tiden så betydde det lärarledd körkortsteori. Vi brukar vara ca 7 personer som i två timmar lyssnar på en lärare som grundligt förklarar att det är farligt att köra bil. Under dessa två timmar så brukar alltid min koncentration börja tryta och då och då så kommer jag på mig själv med att stirra på någon tavla på väggen eller kika runt lit på folket som sitter runt bordet. Jag har noterat två saker, dels att de är yngre än jag men även att jag inte är avundsjuk på dem för det. Jag känner mig väldigt nöjd med att inte längre ha ögon som en harunge även om jag kan tänkta att det hade varit skönt att ha tagit kortet i deras ålder och nu ha det avklarat.

Jag har nu kört min första lektion och har tre till inbokade. Dessutom så tvingar jag Mathias att öveningsköra med mig så ofta det går. Snart så ska jag ha det där kortet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0