Något tabu och fult


Pengar och slöseri, och att sedan tala om det, är det riktigt rätt?

Under de senste två veckorna så har jag gjort något väldigt obehagligt. Jag har skrivit upp alla lösa kostnader så som lunchutgifter och klädköp. Även då jag anser mig äta väldigt lite så har det visat sig att jag gör av med väldigt mycket pengar på mat. Efter lite efterforskningar så har det framkommit att den paj som jag brukar äta som skollunch är tio kr billigare på vår lokala ICA än vad den är på den kjosk som ligger intill skolan. Om man utgår från att jag skulle äta denna paj alla skoldagar i veckan så skulle jag, genom att inhandla den på ICA, spara 200 kr i månaden. Och då så är ICA inte ens billigt utan jag kan få pajen ännu billigare om jag köper den på tex Willys. Lite skrämmande hur mycket pengar jag spenderat på den där kjosken. Nog viste jag att det var dyrt där, det var ingen överaskning, men när man klumpar i hopp allt och ser hur myckt pengar det rör sig om så är det riktigt obehagligt.

Däremot så kan jag upplysa om att jag spenderar väldigt lite pengar på kläder. Det senaste som jag köpte var en lite kläning på rea för 99 kr och det är det första plagget som jag köpt detta år, till och med det första klädesplagg som jag köper sedan i alla fall två månader tillbaka.
Vilket är lite... för att vara tjej ;)

Jag har dock varit på sjukhuset väldigt mycket de senaste två månaderna. Mina kostnader för läkarbesök, provtagningar, undersökningar och järntillskott har nog kommit upp i ca 1000 kr. Vilket är mindre kul.
Men i dag så är sista järntillskottsfredagen och jag slipper gå dit en gång i veckan på tre månader :)

Kostnader för helg ölen har jag dock glömt bort att räkna. Hmmm, kanske borde göra det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0