Självporträtt ansiktsmask

Vi håller som sagt på med ansiktsmasker i solan och efter mycket funderande så gjorde jag en giraffmask. *Sträcker lite på min långa hals*.

 För att bli en giraff så måste man lida pin. Janni och Erica smackade på mig en gippsmask. den kom med två utmaningar: utmaning nummer ett, jag vet tvungen att vara tyst vilket jag är extremt dålig på. Jag var tvungen att lämna över allt åt två människor som ständigt sa saker som OJ då och fnittrade hysteriskt.
Utmaning nummer två var att få bort masken från ansiktet efter att den stelnat. Men det gick, kändes dock som att födas på nytt.

 Efter att masken var borttagen från mitt stackars ansikte så var det min tur att kladda med gipps. Jag gjorde en mall till öronen och hornen i lera som jag sedan täckte med gipps och fäste på masken.
Det tog mig dock en vecka innan jag vågade måla den, men i går blev den klar.

Kommentarer
Postat av: sanna

Ha en fin dag:)

2008-01-24 @ 06:19:36
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0