Skoluppgift ansiktsmask

Veckans skoluppgift har varit att fundera över vilket totem man har och sedan utforma en ansiktsmask som representerar ens totem eller personlighetsdrag.

Detta ledde in mig i djupa funderingar över min egen person och efter att snurrar runt med idéer som räv, fladdermus och groda så bestämde jag mig för en giraff mask.

Och vad var nu anledningen till det?

Jag kan inte säga att jag känner en enorm samhörighet till giraffen men vi delar vissa utseende drag.


Mathias ansåg att om jag var ett djur så skulle jag vara ett djur som springer fort samtidigt som det skriker högt.

Det visade sig att det inte finns så många djur som gör det. Det skulle väll vara någon typ av apa eller en uppskrämd landsförvisad fågel. Men jag ville inte identifiera mig själv med något av dessa alternativ.


Giraffer springer snabbt och de har ständig koll på sin omgivning. Detta är egenskaper som passar ett rädddjur som jag.

Så en giraffmask blev det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0