Nationaldagssalut

6 Juni, nationaldagsledighet, och soligt ute. Jag ska göra ett försök ta vara på den. Bara jag får upp min man ur sängen, han utnyttjar den röda dagens fulla sovmorgon kapacitet och om han får som han vill så kommer han att gå upp lagom till att solen går ner. Men om jag får som jag vill så kommer Mathias bli upptvingad väldigt snart och utlurad till någon soligplats där vi kan bränna oss.


Jag har jobbat stenhårt på min bränna denna vecka. Efter att ha jobbat helgen så ansåg jag att jag var berättigad till att slappa HELA måndagen så jag spenderade dagen med halva kroppen i lägenheten och andra halvan, det vill säga benen, ute på balkongen i den gassande solen. På tisdagen så började jag dock företa mig lite minde hushållssysslor men jag kände mig fortfarande väldigt nöjd med att vara hemma själv och läsa bok fortfarande med benen på baklkongen. På onsdagen däremot så började det ta emot. Vid det laget så hade jag både solat, läst ut min bok, ringt en massa samtal och städat och började känna mig lite uttråkad så jag kastade mig på telen och ringde alla jag kunde komma på. På torsdagen så lämnade jag lägenheten och tog mig ner till körkortscenter och pluggade teori. Sedan så mötte jag upp Janni och Erica på stan där vi förlustade oss gentemot plånboken hänsynslöst. På kvällen så kom Karin förbi och vi åt jordisar och pratade. Mathias lyckades dock lura ner mig till hamnen och öl förtärdes. Vi kom hem runt tre på natten och då hade Mathias inte varit hemma något på hela dagen då hans dag fyllts med jobb, jobbmöte, rep och sedan festligheter.

Kanske inte så konstigt att jag nu får vänta in hans skönhetssömn innan vi tar oss ut i solen och jobbar vidare med den där brännan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0