Värmesalg och en träuggla

Nyvaken och jätte trött! I går så var jag på jobbmöte. När jag bor i Läppe så har jag en kort promenad till jobbet men när jag bor i Nyköping så tar det en timme med bil. Lång pendling med andra ord. I går skjutsade min väldigt snälla far mig. Vi träffades halv tre och passade på att lastade in tegel, en träuggla och förvuxna krukväxter i bilen och så körde vi till Läppe.


Pappa är väldigt noga med det här med farten när han kör, vilket jag tycker är bra, men när han kör 60 på en 90 väg och hytter med näven åt alla som kör om så känns det lite utmanade för det inre lugnet. Dessutom så var bilen extremt varm och jag fick inte öppna fönstret men tillråga på allt så BLÅSTE det SKÅLLHET luft på mina ben och lukten av bensin gjorde inte saken bättre. Efter några mil så kände jag att jag var redo att ge upp. "Nej, det här går inte. Släpp av mig!" Resan tog två timmar, men ut kom vi.


Väl på jobbmötet så fick vi jätte god mat. Meningen med mötet var att alla vikarier skulle få titta på varandra. Vi fick lite förhållningsregler presenterade för oss tillsammans med gårdens historia. Det hela var väldigt trevligt.


Jag fick mitt schema för de kommande veckorna och jag kommer att jobba massor. Det har varit väldigt lugnt på jobbfronten den senaste veckan men nu så kommer det att dra igång med en massa tider.


Sedan en rask promenad hem igen där pappa väntade på mig. Jag stressade omkring och försökte göra de sakerna som jag fått i uppdrag som att slänga lite dålig mat. Men nu så sitter jag och kommer på allt jag borde ha gjort som att vattna de förvuxna krukväxterna igen innan vi åkte och ta in vattenkannan som jag bara ställt i slänten. Dessutom så tror jag att den stora träuggla som vi också hade med oss ligger ute på altanen. Under tak men ändå ute.


Men vi kommer ut igen på fredag så nog ska det klara sig till dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0