Första fotoveckan

Även då jag alltid har med mig min digitalkamera och snarast anser mig själv beroende av mig rosa lilla digitalus så var det med viss skeptism som jag klev in i fotoperioden i skolan. Jag kan inte påstå att jag är speciellt intresserad av att ta konstnärliga fotografier med naturen som scenografi utan mitt intresse ligger snarare på nivån dokumentering av vardag och diverse fest bilder som lätt blir ful bilder.

Min kamera fungerar även som mitt andra och många gånger mer pålitliga minne och är på så sätt bärare av inspiration. Inspirationen består av mer eller mindre konstiga bilder tagna med minimal tanke på själva kortet. Dessa underliga bilders syfte är inte att visas i sin ursprungliga foto form utan är menade att förvandlas till något annat under makten av min penna på gammalt hederligt papper. 
Kort sagt mitt intresse har inte varit stort nog för att börja pilla med diverse inställningar och fota manuellt med medvetet vald skärpa och slutartid. Så det är med viss förvåning som jag märkte att jag verkligen tyckte att detta med foto var skit kul!


Visar här med upp de första och ännu MYCKET förvirrade men manuellt manipulerade bilderna från första fotodagen.

 Paninin Janni

 Erica och Janni

 Och så blogginehaverskan själv, fotograferad av Janni.

Uppenbarelse: Vad svart/vitt allt blev!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0