Första jobbhelgen

I kväll så ska jag jobba på Hjälmaregården, det blir mitt första riktiga arbetspass och jag är lite nervös. Jag hade tänkt sova ut ordentligt i morse, mamma hjälpte mig med hunden på morgonen så att jag skulle få sova, men jag vaknade halv åtta och kunde inte somna om. Klockan åtta ringde pappa och halv nio så bar vi två ut en massa lådor innehållandes mina gamla leksaker från mammas lägenhet.


Efter en vända på öppenhand så åkte pappa och jag till farfar där vi som vanligt hamnade i högljudda diskussioner, samtalet för dagen var religion. Ett mycket känsligt ämna där alla tre har olika åsikter. Pappa och farfar har vitt skilda meningar och då jag befinner mig någonstans mittemellan så anser både farfar och pappa att jag håller med dem. Även då ljudnivån var hög så var det trevligt, alltid uppfriskade med en ordentlig debatt.


I stället för att vila när jag kom hem så har jag passat på att göra allt det där som både jag och Mathias skjutit upp. Jag städade förrådet och sorterade om i lådorna för att få platts med mina lådor och så har jag burit ner en massa av mina skolprylar som legat och belamrat datarummet.


Pappa och jag körde även hem ett nytt databord som jag hoppas att Mathias flyttar in i under helgen. Längtar efter att få ordning på datarummet som är det sista rummet som står inför en ansiktslyftning.


Börjar bli fint här hemma!


Om någon timme så ska jag gå och hämta djuret hos pappa och sedan så hoppas jag att mamma slutar jobbet så att vi kan åka ut till Läppe. Jag vill komma iväg tidigt så att jag inte kommer för sent till jobbet.


Jag vet inte när jag kommer hem från Läppe. Om jag får fler pass i veckan så kommer jag ta dem så det är lite svårt att packa när jag inte vet hur länge jag ska vara borta. Ska ta med en massa garn så att jag har något att göra där ute när jag inte jobbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0