Vernissag i skolan

Lördagen den 17 maj så invigdes konstlinjens utställning med en öppen vernissage och stod sedan öppen i en vecka.

Detta är ett exempel från utställningen!  

image212 
Uppgft: Bygga en modell av ett rum där man vill vistas. 
Materialet var från början blött tegel som slutade som bränt tegel. 

Dessa tegelskapelser stod inomhus så som utomhus. Jag hade turen att kunna få upp min utan att behöva mura i hopp den. Mycket praktiskt! 

Efter att utställningen packats ner så hjälpte min far mig med att plocka isär teglet och frakta hem det till honom. Just nu så väntar teglet på att få komma ut till Läppe där den ska muras upp. 

Jag tycker att utställningsveckan flöt på bra. Det kom en massa besökare, dock inte lika många som förra året men kritiken vi fick var bättre detta år, och det fanns massor att titta på. Alla skolans utrymmen var utnyttjade och omgivningen runt skolan användes också.

Det hela kändes som en bra final på två års skolgång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0