Julmarknad på Tomtebo

Stick och brinn

Nu så har jag stickat till förbannelse. Det hela började med att jag glatt började sticka små armvärmare i fluffgarn. Dessa armvärmare var menade till den julmarknad som jag och Inger var med på i helgen. Julmarknaden hölls i Läppe. Det är första gången som en sådan har arrangerats i Tomtebo "mitt i pensionatet" och min mor och moster var med i ledningen. Kors i taket.


Mina armvärmare som påbörjats i god tid i ett vant mönster panikändrade design två dagar innan julmarknaden skulle gå av stapeln och jag var tvungen att börja om på noll igen. Under dessa två dagar så lyckades jag i rena förskräckelsen producera fram 15 st alternativa armband. För att göra det hela ännu värre så stickade jag även 4 st halsduksliknande saker som kan liknas med en stickad boa.   


Jag åkte till Läppe på fredagen och en MYCKET underlig bussresa senare så hade jag en boa klar. De resterande tre stickades på kvällen tillsammans med 4 st armband. Trotts att Inger var betydligt mycket bättre förberedd än vad jag var så jobbande även hon med det sista pillet fram till klockan 12 på natten. För 12 är verkligen natt för oss som vanligen stupar i säng straxt efter Idol. Klockan 6 så steg vi upp igen och fortsatte med förberedelserna.


Målad av: Inger Rönnqvist 
En av Ingers julbilder. Jag var snabb med att snappa åt mig "Kung bore"

Dagen spenderades i ett mycket julpyntat Tomtebo tillsammans med de andra på marknaden. Det kom massor med folk och Inger och jag upptäckte att vi inte är några bra försäljare. Men även då det gick trögt till en början så måste vi ha blivit bättre på försäljningskonsten för i slutet av dagen så hade växelkassan gått plus.




Att stå och sälja rysligheter var fruktansvärt pinsamt. Men något fick mig i alla fall att säga att detta gör vi om nästa år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0