En kattunges bravader

Movitz tid går åt till att gosa med oss, goset följs av en sovstund i antingen i vårat knä eller i sin transportbur/koja. Gosa gör han för att det är mysigt och för att matte och husse gillar det men sova gör han bara för att ladda sina lekbatterier. Han leker gärna med en papiljott eller en skramlande boll. Sedan så ska det ätas som följs av ett besök på lådan. Och så börjar hans lilla rutin om igen.


De inte fullt så charmiga dragen är:

  • Vi måste torka honom i rumpan då han varit riktigt duktig på lådan.
  • Han luktar, jag skulle kunna säga att han luktar illa med det vore lite taskigt så jag säger bra att han luktar...
  • Lägenheten har bytt lukt, jag nämner inga namn men jag har en misstänkt.
  • Han vill gärna gå på datorn. Detta gillar inte matte då han byter inställningar och skriver konstiga msn medelanden.
  • Han leker med och äter på sladdar, lite oroväckande både för Movitz och för sladdarna.
  • Lägenheten har gått från att kännas säker till att ha förvandlats till en dödsfälla. Det har blivit lite svårt att slappna av när alla saker plötsligt hoppar fram och ser hotfulla ut för en liten totalt orädd kattunge.

Kost sagt: Vi älskar honom!

Movitz 13 veckor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0