Lite svammel på morgonkvisten

I dag så faller ett typiskt septemberväder och jag har många typiska Nyköpings saker att fylla den regninga dagen med. Akvariet ska städas, blommor ska vattnas, packningen ska packas, jag ska luncha med min far för att sedan träffa Maria nere på stan. Sen så blir det buss till Katrineholm och sedan vidare till Läppe.


Jag känner att mitt dubbla boende börjar göra mig förvirrad. När jag är i Läppe så längtar jag till Nyköping och även då jag tycker att det är väldigt jobbigt att åka tillbaka till Läppe efter några dagar i Nypan så känns det ändå skönt att komma "hem" till Läppe igen. Till lugnet över vattnet och de fasta rutiner som kommer med att jobba.


Men jag skulle gärna vända på det och jobba och bo i Nyköping för att åka ut till Läppe och hälsa på så ofta jag kan. Att bara få det bästa av Läppelugnet utan att behöva förknippa det med långa dagar på jobbet.

Men nu ner i akvariet och sedan ut i regnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0