Välkommen Signe

Måndagen den 6 april klockan 10.41 så kom Signe till världen.

De första värkarna klockade vi klockan 18.00 på söndagskvällen och vi åkte in till förlossningen klockan 03.00 på natten. Jag var hela tiden övertygad om att bli hem skickad men då vi var ensamma på förlossningen så fick vi stanna. Och tur var det! Klockan 7 så var det tal om att jag skulle få något att sova på då de trodde att det skulle ta lång tid men efter det så gick det fort och 4 timmar senare så är hon född. Hon mådde bra och skrek och fick komma upp på min mage.


Jag lyckades hålla mig till min plan om en naturlig förlossning med så lite medicinsk inblandning som möjligt. Men med en akupunktur nål i pannan, TENS-plattor på ryggen, lustgasmasken i ett stadigt grepp och hängandes på Mathias så tog vi oss igenom hela förloppet.   


BB vistelsen blev längre än vad jag egentligen ville men på torsdagen så fick vi äntligen komma hem. Så skönt! Signe blev så mycket lugnare och jag fick äntligen sova, något som var svårt på BB då vi delade rum med en annan familj.


Mathias passar upp på mig och gör allt det där som jag inte orkar med. Han har blivit väl påläst om både bebisar och deras tilltygade mammors behov. Hur han lyckats samla på sig all info så fort är för mig ett mysterium.


Vi har blivit väldigt uppvaktade med besök och fina presenter och hitintills så är alla rörande överens om att Signe är den sötaste bebisen i världen.


Far och dotter på BB


Kommentarer
Postat av: Jonas

Grattis

2009-04-22 @ 12:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0