Båttur med solsting och maneter

Igår så åkte vi ut med båten. Det var fint väder hela dagen och Mathias kom hem med en fin röd färg, helt sönderbränd. Så går det när kapten glömmer bort att smörja in sig. Medan Mathias brände sig så låg jag och Signe och sov i båten. Sövda av ljudet av motorn.


Vattnet var klart och fint och det gick att se botten en bra bit från land. Det hela såg för lockande ut för sjöjungfrun i mig tog över och med ett ick, skrik och panik så gled jag (mycket graciöst) ner i vattnet och tog mitt första dopp för i år.



Bild från igår

Jag fascinerades av maneterna!
Har inte sett maneter sedan jag var lite. Brukar ju vistas vid insjö. Men i går så var det fullt av dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0