Eskapad till Södertälje

I torsdags så packade jag och Signe in oss på ett smockfullt tåg och åkte till Södertälje för att träffa Karin och Hektor. Kan inte påstå att det här med att åka tåg är en av mina favoritsysselsättningar speciellt inte då jag har utvecklat bacillskräck. Första stoppet i Södertälje blev följaktligen apoteket där bakteriedödande handtvätt införskaffades.


Karin mötte upp på stationen där Signe demonstrerade sitt senaste trick. Hon satta sig upp i vagnen och lutade sig över kanten. Både Karin och jag kastade oss instinktivt fram för att fånga ungen. Hon åker numera fastspänd i sittvagnen. Stora tjejen!


Så med Signe i sittvagn och med mjukliften och all annan packning lastad på vagnen så började vi den LÅNGA vandringen in till stan. Hela vägen i gassande sol med en upprörd Hektor som skulle matas och bäras.


(Karin har bilder på sin blogg www.onelifetolive.blogg.se)

Väl hemma hos Karin så myste vi ner oss i soffan till den gamla storfavoriten "Sex and the City". Riktigt mysig kväll. Signe provlekte alla Hektors leksaker och sysslingarna spanade in varandra. Världens finaste ungar! Till natten så bäddade vi ner oss i samma säng och Signe och Hektor turades om med att hålla oss vakna.  




På fredagen så vaknade vi upp till lite mer "Sex and the City" för att sedan promenera in till stan och möta upp med Hektors gudmor Karin och hennes Valdemar. Kul att träffa Karin som jag hört så mycket om.


Efter det så bar det hemåt för mig och min trötta dotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0