Kräftfiske

I söndags så slog jag, Mathias och Signe ner i Läppe hos Inger tillsammans med Berit och Ida. På schemat stod kräftfiske. Men vädret la sig i våra planer och tvingade oss att hålla oss i hamnen i lä för blåst och våg. Vi la i tio burar som alla gick att nå från land. På tre lyft så gav burarna 23 kräftor + några små som jag släppte tillbaka. Räckte till ett kok under vilket jag kom att avancera till massmördare. Den inte fullt så trevliga delen av fisket. Räddningen för mitt samvete blev ännu en befrielseaktion av en liten kräfta som jag bestämde var för liten för att kokas. Den släpptes ut igen i terapi syfte för min moral.


 Terapikräfta och kok   

 Signe hos Ida och Berit


Kommentarer
Postat av: karin

Hej min älskade kusse! Vilka fina kort =) (talar inte om spindlarna då...haha) Ser fram mot imorgon, ska bli så mys att ha er här. pöss

2009-08-19 @ 13:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0