Lilla Signe flaskvägrare!

Inte trodde jag att det skulle vara så här svårt att få Signe att ta falska. Men det var det!


Med samlad envishet och med stort tålamod så möttes jag och Signe i en flaskduell som efter mycket gråt och tandköttsgnisslan slutande med att Signe somnade smuttande vid mitt bröst. Hon vann med andra ord.  


Det är inte det att jag vill sluta amma henne. Amningen funkar fint och är praktisk både för mig och för Signe. Det är bara det att det skulle vara så skönt för mig att få komma hemifrån i någon timme eller två för att tex träna. Något som jag inte kan göra så länge Signe håller mig och mina bröst gisslan.


Och så är hon mammig...  vilket är trevligt för mitt ego... men det vore ännu trevligare om någon annan än jag kan hålla henne i mer än 5 min och kanske till och med natta henne. Just nu så är det bara jag som kan få henne att sova.

Jag har haft henne själv om nätterna nu i 4 månader och jag börjar bli trött. Längtar efter att få sova! Jag skulle få sova ut om bara Mathias kunde mata henne med flaskan.


Börjar misstänka att Signe har listat ut att flaskan är nyckeln till min frihet och därav vägrar för att hålla sin mor och bibba hemma.  

Men jag ger inte upp, ska fortsätta truga med flaska så fort hon blir hungrig. Ger inte upp så lätt när min friheten finns inom räckhåll... eller i alla fall i botten av en uppdrucken nappflaska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0