Suspekta typer i buskarna

Efter att kissen blev ute kisse så har Mathias och jag spenderat en stor del av vår tid ute i tapphuset eskorterandes fega katten antingen in eller ut.

Vi har även börjat smyga omkring på gården lurkandes i buskar på jakt efter katt. För utomstående så är detta ett väldigt märkligt beteende. Mathias tycker att det är lite jobbigt att leta katt i buskar när det är mörkt då tjejer som ser honom blir rädda för honom och går stora omvägar för att slippa gå nära den underliga skägglurken som stryker omkring på gården.  

Även jag finner kattletandet obehagligt för det är inte bara Mathias som beter sig suspekt på gården. Pizzerians dräggfulla gäster spiller runt i området. Här om kvällen så siktade en av dem in sig på mig när jag lockade på katt. Ytterst obehagligt! Jag snodde åt mig katten och tackade för att porten låser sig själv och sprang in till Mathias och tryggheten. Usch för fyllon.


Igår kväll så vägrade katten komma in och spenderade sin första hela natt utomhus. Vi sov oroligt men helt i onödan då katten snällt kom fram ur buskarna på morgonen. Movitz har sovit hela dagen och har varit riktigt behaglig.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0