Dinner and a show

Signe har varit matvägrare de senaste dagarna. Det kommer perioder då och då när hon knappt äter något alls men idag så fick vi äntligen i henne lite gröt.

Som vanligt sjöng jag för henne samtidigt som jag visade bilder ur en bok och trugade med skeden. Detta fungerade inte! Signe knep med munnen och lät surare och surare. Jag ropade in förstärkning i form av Mathias som kom indansandes i köket. Samtidigt som jag trugade med skeden så dansade Mathias och sjöng med i sångerna. Sura, matvägrande Signe log nu stort och tittade på sin underliga far och plötslig slank gröten ner.

Ingen dinner utan show. Det är Signes motto!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska nog ta och anlita Mathias nästa gång jag ska ha middagsbjudning, han skulle göra sig utmärkt som pausunderhållning :)

2009-12-20 @ 20:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0