Idag

Dagen började halv sju i morse då hela familjen väcktes av Signe som beslutat att det var tid att gå upp. Mathias fick ligga kvar i nya sängen och sova vidare medan jag tog det pigga barnet under armen och vinglade upp.

Nya sängen anlände i fredags. Vi sover på moln!

Jag började morgonen med att försöka mata det matvägrande barnet. Frustrerad blev jag allt mer och mer irriterad och tillsist gick jag in med Signe till Mathias och lämnade över matvägraren till sjusovaren. Mathias kom uppviglande och försökte även han mata barn. Misslyckades!

Lagom till att alla var vakna ville Signe sova och vid tio sov både barn och man igen. Jag passade på att slå in julklappar och försökte bota mitt dåliga humör med bjällerklang bland klappar och julpyssel.

Signe vaknade vid tolv och efter ytterligare matvägran packade vi in oss i bilen och trotsade snökaos med målet julklapp.

Min far ringde och bjöd över oss på en skinksmörgås. Signe bröt sin matvägran med en smula pepparkaka.

Väl hemma igen har vi fått i henne 1 portion gröt med fruktpuré.

Snart ska vi hem till Berit och Ida.

Det är dagen så här långt…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0