Julförberedelser

Idag har jag haft fullt upp med de sista julförberedelserna. Morgonen började med julbad för både mig och Signe. Bad följdes av tvättstuga, disk och annat små pill. När tvätten äntligen var klar gav vi oss ut i snön på jakt efter de sista klapparna.

Tomas har blivit med hund. Granntantens Jack russell terrier vid namn Bella har flyttat in hos honom. Bella sörjer sin matte som inte längre kan ta hand om henne och matvägrar i sin depression. Pappa skämmer bort och gör sitt bästa för att muntra upp gamla hundfröken.

Tomas och Bella följde med mig och Signe ner på stan. Pappa och jag turades om att hålla i barn och hund och kunde snabbt smita in i affärer. Vi var snart klara och pulsade hem till honom och åt skinksmörgås. Matvägrande Bella åt lite skinka och matvägrande Signe sög i sig lite smörgås.

Signe och jag har slagit in de sista paketen. Signe kröp omkring på golvet och hjälpte till. Hon stal sax, tejp och skrynklade sönder inslagspappret. Hon kryper snabbt och hugger efter saker som en orm. Då och då så ställde hon sig upp och höll krampaktigt i sig i antingen mig eller en möbel tills jag räddade henne. Balansen är inte den bästa än men stå det ska man tydligen göra. Hon gör allt för att motarbeta sin egen säkerhet.

Nu ska jag packa klart. Vi åkte till Läppe så snart Mathias kommer hem från jobbet. Ser fram mot imorgon. Signes första jul. Bjällerklang!


Kommentarer
Postat av: Johanna

hoppas ni får en bra helg! God Jul på er! :)

2009-12-23 @ 15:22:24
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0