Lilla Signe snorunge

Signe är förkyld och har snorat och snörvlat hela natten. Som en mistlur tjöt hon med jämna mellanrum. Ingen i familjen sov. Mitt i natten stod Mathias och jag sömniga lutade över skötbordet där Signe låg och skrek. Vi gjorde vårt bästa för att få ut snor med både snorlösande spray och snorsug. Vi tog tempen, igen feber bara en massa snor. Jag satt uppe med henne någon timme mitt i natten så att hon skulle få lugna ner sig efter sitt vredesutbrott på skötbordet. Det är inte kul att bli sprayad i näsan! Allt var misär men mitt i allt elände log hon ett snorigt leende. Min underbara lilla tjej.

Imorse åkte Mathias trött iväg till jobbet. Signe sover just nu och tar igen sig efter nattens elände. Jag roar mig med tvättstuga. Snart kommer Inger och hämtar oss. Vi ska till Läppe och blir kvar där över nyår.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Love är med en snorunge, men han hostar mest. jäkla förkylningar. :(

2009-12-28 @ 11:12:58
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0