Matvägraren Signe

Min lilla matvägrare har ätit som den mest kräsna lilla fågel sedan vi kom ut till Läppe. I måndags förmiddag (när vi fortfarande var hemma) så åt hon två Signe portioner = gröt gjort på ca 4 teskedar med lite smör. Under dagarna tisdag, onsdag, torsdag och nu även fredag så har hon ätit 2 små Signe portioner och druckit ca 60 ml välling.

Jag är trött och frustrerad. Mitt humör styrs helt av Signes matintag och det går åt väldigt mycket energi till att ”glatt” truga med mat samtidigt som jag sjunger sånger för att distrahera matvägraren till att äta.

Trött på att laga till gröt och välling bara för att kasta det oätet. Hon är inte sjuk. Vet inte vad matvägran beror på men misstänker som sagt den nya tanden som tittade ut i tisdags. Hon har ytterligare en tand på väg.

Jag är trött!


Kommentarer
Postat av: Johanna

oj vad lite hon äter. jag som tyckte det var jobbigt att Love inte åt mat.. förstår att du är trött, hoppas det är tanden som spökar och att hon snart vill äta igen! håller tummarna för det!

2009-12-04 @ 20:02:05
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0