Bil bil bil

Under söndagen så har min bil stått på parkeringen. Vi har inte fått igång den med något av de båda tvivelaktiga och urgamla batterier som vi hittills mirakulöst startat de med. (Det lilla tillkännagivandet att bilen faktiskt startade en gång men att Mathias och jag stängde av den igen tänker inte jag erkänna!)


Det slutade med att pappa och jag åkte iväg och köpte ett nytt batteri. Ett som inte stått mer eller mindre oanvänt i tio år.

Det nya batteriet sattes på plats och bilen startade snällt på första försöket. Motorn lät fint och det var bara att köra iväg.

Jag får inte övningsköra med pappa så det var han som körde under vår uppvärmnings och test sväng. Trotts att det är han som har köpt den så hade han inte tidigare kört bilen då han inte ansätt att det var nödvändigt vid inköpet. Han konstaterade till sin lycka att bilen lät väldigt bra, det vill säga, inte så mycket alls och att växellådan är i väldigt bra skick.

 Min Sababababababab

Mathias och jag var ute och övningskörde i går. Det gick bra för första gången på länge. Jag har varit nere i en svacka så det känns skönt att det har fått gå bra så här innan uppkörningen.


Jag är sjukt nervös och är helt stel i nacken och har ont i käkarna av allt tandagnisslan som jag åstadkommit under natten.


På ca en vecka så har jag kört 5 olika bilmärken och 6 olika bilar. Det gäller att gardera sig med omväxling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0