Morgon funderingar

Bebisfundering
Mathias har nyss gått till jobbet och jag sitter och väntar på att Karin ska ringa och förhoppningsvis bekräfta att hon kommer hit i dag. Jag ska på ett extra ultraljud och vill gärna ha sällskap dit, Karin vore ett excellent sällskap. På ultraljudet så ska de titta på bebisens tillväxt, hoppas på att hon har biffat på sig sedan sist.


I går så gick jag till sjukhuset och fick banning av min barnmorska som tyckte att det var lite väl långt för mig att gå. Det tyckte jag också. Jag får väl börja åka den där Nyckelpigan eller vad nu lokalbussen heter. Funderade ett tag på att plocka fram cykeln men har ju inte cyklat på evigheter och så är det halt ute. Vet inte om det är den bästa av idéer.


Bilfundering

I eftermiddag så hoppas vi på att få bilen såld då det kommer en spekulant. Mathias vill att jag ska vara med och se gravid ut (vilket inte borde vara så svårt).


I stället för den nuvarande bilen så ska vi ha en combi. Mathias har letat bil sedan i höstas och det kliar i fingrarna på honom. Blir praktiskt både till vagn, instrument och annan mer oväntad last. Han har span på en bil så jag kanske inte blir utan övningskörnings bil så länge.


Inger går också i bil tankar och alla mostrarna och Karin har nya bilar. Byter en så byter alla!


Mer bebisfundering

I går så hade jag sammandragningar hela kvällen. Mathias tittade nervöst på mig. Bomben har börjat ticka. Visst känns sammandragningarna men det är inte smärta i sin rätta bemärkelse, däremot så ger det ett humm om hur det kommer att kännas när det är på riktigt och jag kan erkänna att det gör mig lite nervös.
 
Nu så ska jag invänta att Karin kommer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0