Vi har det väldigt bra... som vi har det!

Vi har det väldigt bra och lever med och i det som vi tidigare har kämpat för. Det här är tiden att ta det lugnt och njuta av det vi åstadkommit tillsammans. Men inte då, för i helgen så var tiden inne att börja riva upp himmel och jord för nya mål och drömmar. Lägenheten ska uppdateras till hus, bilen ska bli en combi, katten ska ha ett sällskap i form av en annan katt och mitt uppe i allt detta formskiftade så bär jag på vårat första barn. Jag ska dessutom ta mitt körkort och allt detta ska ske NU.


I helgen så hämtade vi hem en katt med förhoppningen att Movitz skulle sluta bitas om han fick en lekkamrat. Den nya katten barns hem och det utbröt kalabalik och skrik. Movan slutade inte bitas utan bet nu inte bara oss utan även den nya kissen som dessutom hårade kopiösa mängder.


I söndags så såldes vår bil. Efter många om och men och skambud från underliga människor så såldes bilen till en kille som prutat ner den till vår lägsta smärtgräns. Det var en affär som väntat på att materialiseras sedan i höstas men jag kände ändå viss stress då min övningskörningsbil försvann. Jag som kör upp om två veckor!


Vi var även på två husvisningar. Mentalt så hade jag redan flyttat in i det ena huset och var mitt uppe i att måla om och plantera blommor när Mathias olyckligt och med vissa andningssvårigheter stoppade mig. Runtomkring oss så slogs två katter och dammråttorna växte sig fetare och fetare. Den oroväckande kontanta summan efter bilaffären stressade med sin närvaro och bebisen hotade med sammandragningar.


Det blev för mycket!


Den nya katten bars hem till sig igen. Jag flyttade ut ur mitt hus och in i vår lägenhet. Pengarna från bilen sattes in på banken och dammråttorna dammsögs upp. Lugnet återinfann sig.


I måndags så hämtade vi hem den nya combin som Mathias suktat efter i ett halvår. Vi är inte längre utan bil och jag kan återgå till att övningsköra.


Vi ska nu testa att stanna upp och uppskatta det vi har och njuta av att vi faktiskt lever i och med våra gamla drömmar. Vi har det ju väldigt bra som vi har det, både med lägenheten och EN katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0