BVC

I går så var Signe hos BVC för att vägas, mätas och vaccineras.

Vaccinationen var INTE kul! Signe som legat och sovit tittade nyvaket men intresserat på oss och log som den lilla sol hon är. JAg kände mig som en förädare när jag lämnade över henne till BVC sköterskan och sprutan. Mathias fick vara med och hålla en inte ont anande Signe som gallskrek efter sticket. Jag fick tillbaka henne när allt var klart och med ett plåster på vardera ben så lugnade hon sig snart igen.



Signe väger nu 5690 g och är 59,7 cm.
Hennes huvudmått är 38,8 vilket ligger en bit under kurvan. Hon har alltså ett litet huvud men det är inte så konstig med tanke på att både jag och Mathias också har det. Även vi fick våra huvuden mätta. Hon gör som sin far och kompensera med mycket hår på sitt lilla huvud. Stort och fluffigt intryck. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0