Nattliga aktiviteter

I natt var första natten på Läppevistelsen. Signe somnade runt nio men vaknande igen vid två och var hungrig. Det var kolsvart i rummet, jag fumlade efter en lampa men den ville inte lysa. Jag fick upp Signe och matade, men ett plötsligt behov av blöjbyte tvingade upp oss. Jag tände första bästa lampa på vägen till badrummet, den lös starkt. Klarvakna!


Tillbaka igen efter blöjbytet så kröp jag omkring och satte i alla kontakter som min mor dragit ur. Alla lampor sken lika starkt och obehagligt.


När jag kröp tillbaka ner i den mjuka sängen så rullade ungen fram och tillbaka ner för de backar som blev av min tyngd. Fram och tillbaka tills hon var klarvaken och tittade på mig med stora vakna ögon och log. Jippi!


I natt så ska vi låna hundens nattlampa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0