Sushi och bäverspan

I går så blev vi bjudna på mat ner till Hamnstugan. Husliga Jeje hade tagit på sig företaget att göra sushi vilket hon också gjorde med briljans. Tålamod!

Jeje gör sushi   Sysslingarna kollar in varandra

Signe lyckades somna mitt bland kusiner, syssling, mostrar och hundar så jag fick möjlighet att smita iväg till udden och smyga på bävern. I vanliga fall så är bävern ett mycket punktligt djur och brukar hålla tiden halv tio. I går så var den lite sen, det var inte myggen. (Säger den då jag inte vet om det är en hona eller hane, hon och han bävrar ser likadana ut och har samma sysslor, totalt jämställda.) Planen var att lista ut var den har sitt bo men ett gäng hägrar distraherade mig. Bävern rundade som vanligt udden och jag smällde av massor med kort samtidigt som jag sprang bredvid den simmande bävern. Snabba djur. Om jag hade haft ett bättre objektiv så hade jag kunnat få en riktigt bra bild med även då jag var väldigt nära den så blev bilden högst tvivelaktig. Men det är en bäver på bilden, jag lovar.


Var är bäver bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0