Dopsamtal

I söndags så träffade vi prästen som ska döpa Signe.

Vi gick igenom allt som ska sägas och jag fick chansen att ta upp vad som inte ska sägas. Det finns ett stycke som vi inte ville ha med som handlar om arvsynd. Jag kan inte låta någon prata om sådant i samband med min dotter.  Prästen sa att han själv brukar välja ett annat stycke men förklarade hur han tror att det stycket är menat. Det känns bra att det är han som ska döpa Signe.  


Vi fick med en psalmbok hem med uppdrag att välja tre som ska spelas på dopet. Det kommer bli två sommarpsalmer och kanske trygga räkan.


Det hela känns väldigt bra. Speciellt då vi har fått vara med och bestämma så pass mycket. 

Signe kommer vara så fin i sin blå dopklänning.  I den klänningen är både mamma och jag döpta (trotts att det egentligen är Bengts klänning).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0